Glosář

[dropcap]L[/dropcap]ithium Ion (Li-Ion) baterie mají zvýšenou kapacitu a jsou velmi lehké, proto je jejich cena oproti NiMH bateriím obyčejně vyšší, nicméně díky delší životnosti je výhodnější. Baterie uživané v elektrických dopravních prostředcích je konstruovány až na 1000 nabíjecích cyklů. Složení baterie: Kladná elektroda – směs kysličníků lithia s dalším kovem, Záporná elektroda – uhlík se směsí dalších chemikálií, Elektrolyt – směs esterů. Používají se jako sety cylindrických článků typ 18650. Více o Li-Ion bateriích na Wikipedii.

[dropcap style=“square“]L[/dropcap]ithium Polymerové (Li-Pol) jsou komerčně užívaným typem baterií, dosud s nejlepším poměrem váha/výdrž/životnost. Baterie mají velmi nízké samovybíjení a jsou citlivé na přesné nabíjení, proto je u Li-Pol akumulátorů nutné používat pouze nabíječe, které jsou dodávané výrobcem.  Tyto baterie používáme v modelech elektorkol AGOGS, nyní s maximální kapoacitou přes 440Wh.  Více o Li-Pol bateriích na Wikipedii.

[dropcap]L[/dropcap]ithium Železo Fosfát (LiFePO4) technologie se vyznačuje nižšími výrobními náklady, je netoxická. Katodu tvoří fosforečnan železnato litný, anoda je jako u ostatních li-ion baterií vyrobena z uhlíku. Výsledkem použití těchto materiálů je, že články dokážou velmi rychle absorbovat i vydávat energii. Baterie mají vynikající teplotní stabilitu, oproti klasickým Li-Ion akumulátorům také schopnost dodat vyšší proud, počet cyklů je o hodně vyšší. Na druhou stranu mají o něco nižší napětí (nominální napětí se pohybuje mezi 3,0-3,3V) a také nižší hustotu energie, což má za následek větší nárok na prostor a tedy vyšší hmotnost baterie shodné lapacity (ve srovnání s technologií Li-Pol).