Hlavní zaměření společnosti  Brose je v automotive technologiích, vyrábí například pohyblivé díly a ovládání pro dveře automobilů, regulační systémy pro přední a zadní sedadla a v neposlední řadě i integrované elektromotory, kterých je v moderních automobilech spousta. Odsud už byl jenom krůček k silnějšímu elektromotoru pro elektrokola. Ani tento motor nespadl z čistého nebe, první verze byla představena již na EuroBike v roce 2013, ale výsledky ještě nebyly zcela uspokojivé. Firma Brose vlastní závod dokonce blízko Ostravy (a v dalších 23 zemích), nicméně elektromotory se produkuji v koncernové továrně poblíž Berlína.

21481413311-1

A tak, po dalších 2 letech vývoje, přichází na trh elektrokol pohonná jednotka, která má díky použití tenkostěnných materiálů hmotnost pouze 3,4 kg, je v porovnání s konkurencí výrazně menší (205 x 115 x 130 mm) a jejíž jmenovitý výkon může být 500 wattů (pro rychlá elektrokola) nebo 250 watt pro klasická elektrokola, nicméně u obou verzí s maximálním točivým momentem 90 Nm (který je u některých verzí omezen na 50 Nm). Při testech jsme se přesvědčili, že asistence je motoru je velmi tichá a bez znatelných vibrací – i při malých rychlostech a vysokém dodávaném výkonu.

Brose motorBrose motor vnitřek


Stručné technické detaily: 

Systémové napětí: 36 V    Jmenovitý výkon motoru: 250W / 500W pro RE
Točivý moment převodník: 90 Nm (omezení TM na 50 Nm)
Převodový poměr: 01:27   Účinnost: 75 – 82%      Ochrana: IP56
Provozní teplota: -10°C – 50°C.

Modely elektrokol na systému Brose

Výrobci elektrokol mají možnost (na rozdíl od systému Bosch) systém přizpůsobit dle sebe. Proto najdeme Brose sadu v mnoha modifikacích, kdy si výrobce elektrokola přizpůsobil obálku a umístění motoru, softwarové nastavení integrované řídící jednotky (senzorika pedálů, výkon), typ i kapacitu baterie a také zvolil vlastní displej. Máme tedy konečně naději, že se elektrokola se středovým pohonem sobě přestanou podobat „jako vejce vejci“, jak tomu nyní (bohužel) právě díky fixní sadě Bosch je.

Specialised – Turbo Levo 2016Jaroslav Kulhavý na Specialized Levo
Jedna z nejzajímavějších kreací pochází od klasického výrobce terénních kol. který má ve své stáji i olympijského vítěze na MTB z Londýna Jaroslava Kulhavého.  Očekávaná cena 9000€
Základní parametry Levo:
– výběr kapacity integrované baterie 504 Wh a 460 Wh
– váha kola 22,5 kg
– 3″ široké gumy 6Fattie, rozměr 27,5+
– Komunikace:  Bluetooth, ANT+, Garmin Edge.  Smartphone app pro iOS a Android s GPS navigací.
–> Více informací – detailní test na serveru MTBS

bulls_e_stream_fs_3_20151-400x222-1


Bulls E-Stream Evo
Pěkně udělané celo-odpružené elektrokolo plně využívající potenciál pohonu Brose. Integrovaná 50ti článková baterie až 650 Wh.  V nabídce modely 27,5+ a 29 palců a také verze jako Rychlé elektorkolo.
Cena 3000 – 4600 € dle kapacity baterie.

 

Fantic Motor FAT BIKEfatbike-1

Italský (okres Treviso) start-up zaměřený na eletro FatBiky, které osazuje motory Brose a bateriemi od BMZ.

Varianty do města – SevenDays i do hor – Sport lze pořídit na 3000 – 3500 €.

 

8011-1
BH REVO Cross
8161-1
BH Bikes REVO SCAPE 27,5

BH Bikes – až 10 modelů řady REVO
Největším partnerem Brose pro rok 2016 je španělská značka BH Bikes, která v rámci nové řady REVO připravila 10 modelů elektrokol i rychlých elektrokol s motorem od Brose. BH používá vlastní design a funkce ovládacího displeje a vlastní technologii 500 Wh baterie plně integrované v rámu.
Specialistou na značku elektrokol BH Bikes je pražský obchod ekolo.cz – www.ekolo.cz/bh-bikes.

Modely REVO Jet a Cross s motorem Brose a integrovanou baterií 500Wh začínají na ceně pod 75.000 Kč (2750€).