- Sada Bosch CX s vyšším výkonem a 500Wh baterií je zabudována v nových modelech ePerformance.
- Velké rozšíření spolupráce s firmou Yamaha (znamená to snad ústup Bosche ze slávy?)
- Terénní ebajky pro mladé lidi (nebo snad děti?) ve věku od osmi let.
V horách pod proudem
Bosch Performance CX středová motor s maximálním točivým momentem 75Nm je skutečným šampiónem aktuálně dostupných pohonných jednotek. Byl speciálně vyvinutý pro použití v náročném terénu, CX staví na „Direct Flow“ technologii, která zajišťuje podporu pohon do nejnižší kadence 20 RMP. Většina modelů XDURO je již vybavena zbrusu novou 500Wh baterií Bosch. Ta poskytuje v současné době nejvyšší energetickou hustotu (nikoli kapacitu) na trhu – obsahuje 40 článků, více než 25% kapacity a hmotnost jen o 10% vyšší než stávající baterie (asi 2,7 kg). Baterie je zcela nově integrována na spodní trubku elektrokola a také motor je více integrován v kole.
Rostoucí požadavky zákazníků o vyšší rychlost podpory elektromotoru Haibike neignoruje. Proto rozšířila svojí nabídku S-elektrokol (rychlých pedelec) na aktuálních osm kusů. Nejzajímavější je XDURO Race Pro S, který nabízí plných 45 km/h.
Ctižádostivec z karbonu
Devět z modelů elektrokol od Haibike má kompletně přepracované karbonové rámy. Mimořádně lehká, ale robustní uhlíková ekola jsou k dispozici ve dvou kol velikostech.
Pro to největší off-road potěšení byl na celo-odpružené modely XDURO instalován zdvih 200 mm !!
SDURO zůstává loajální Yamaze
Vypadá to, že spolupráce s Japonci je úspěšná a tak je pohon opět upraven speciálně pro potřeby ePerformance. Zajímavá je technologie Zero-Cadence, kdy ebajk poskytuje podporu zcela odspoda, takže i ty nejstrmější úseky a nepřekonatelné svahy, kde je možná pouze extrémně pomalá jízda, lze bezpečně zdolat. Yamaha nabízí nyní dva převodníky na předních klikách. Tím se zvyšuje poměr převodů v rozmezí od asi 327% do 455%.
Krátký vzadu a tišší motor
Jak svištět na elektrokole po horách a nevyrušit sviště? Nové pohony od Yamahy jsou o více než polovinu tišší než loňské modely. A nová 3,6A nabíječka Yamahy snížila konečně svůj objem o celých 40% a vejde se i do malého baťůžku! V kombinaci s novým ECO pohonem, který prý šetří ještě o 30% více je to ideální kombinace zábavného sportování bez strachu o dojezd. A nakonec – i displeje od Yamahy mají nyní nabíjecí a komunikační port USB.
Co zůstalo stejné – a je typické pro Haibike – je krátké zadní dvojí kroucení rámové trubky a celkově zavalitý vzhled. Dočkali jsme se nového grafického konceptu designu kol. Rámec zahrnuje zejména plnou integraci motoru a baterie, zdůrazněný jednou až dvěma jasnými barvami, ale jinak uchováván ve tmavých odstínech. Řada 2016 pokrývá všechny velikosti – od 26 “, 27,5 “, 27.5 “ +, 28 “, 29 “, asi nejpopulárnější asi opět bude rozměr ráfků 27,5″.
Mládí frčí na ebajku
Poprvé značka Haibike také nabízí dva 24″ eMTB pro teenagery ve věku již od osmi let. Tato „Mládežnická elektrokola“, která začala již loni nabízet konkurenční KTM, mají veškeré funkce jako ekola pro dospělé. Jenom nastavení rychlosti je poněkud jiné, u malého eBiku je maximální asistence omezena na 20 km/h.