Test all-in-one řešení: FlyKly vs. Zehus

0
Copenhagen wheel v roce 2009

Copenhagen wheel v roce 2009

Vytvořit elektrokolo z libovolného kola prostřednictvím systému „vše v jednom“ není sice úplně nová, ale stále velmi lákavá myšlenka.

S blondýnou z americké univerzity MIT a jejím kolem se bylo možné potkat na veletrhu EuroBike už v roce 2009. Procházela halami s fešnou „festkou“, která ale vzadu měla veliký červený koláč – Copenhagen Wheel, neboli Kodaňské kolo a v ruce třímala iPhone (tenkrát asi verzi 3). Tvrdila, že to je budoucnost městské dopravy. Nebylo, protože „to celé“ vůbec nefungovalo. Značku Copenhagen Wheel získlal loni startup s názvem Superpedestrian, který přijímá na svém webu objednávky na tento produkt, aniž by jej dosud kdokoli mohl otestovat…

Uživatelského zájmu o produkt, který se prezentuje jako motorizace vašeho klasického kola za 20 vteřin, využily další firmy a tak se zrodil Zehus, podobné řešení jako CW, od roku 2013 mediálně prezentované jako projekt Technické univerzity v Miláně,  Na trh se Zehus Human Bike+, jak se all-in-one řešení jmenuje, dostal až letos a redakce EBIKE.CZ zakoupila od italské firmy jeden kus v ceně 1000 USD k otestování v reálných podmínkách.

Ještě než jsme s testováním začali, tak se objevilo ve flotile Rekola (pražský systém sdílení kol)  podobné konvertované kolo, s konkurenčním systémem – FlyKly. Jeho vývoj byl financován formou kolektivního financování, tzv. „crowd-fundngu“ na serveru Kickstarter, kde už takto vzniklo hodně zajímavých řešení okolo jízdních kol, ale bohužel i dost úplných nesmyslů. Zde si jej majitel objednal asi za 500 USD a proto jsme se dohodli na společném testu obou produktů. A ten byl plný překvapení…

1. Motorizujte jakékoli jízdní kolo – nekupujte elektrokolo. To je hlavní tahák marketingu. O poznání menším písmem se dočtete, že zadní patka rámu (neboli dropout) musí být v určitém sklonu, protože jinak systém fungovat nebude a proto hledání vhodného rámu pro stavbu zabralo více než 2 měsíce.

Sdílet